Kėlimo įranga, kėlimo jungtys ir kiti, kėlimo paskirtį atliekantys elementai, eksploatavimo metu privalo būti nepriekaištingos būklės. Funkcionalumą praradusi įranga, susidėvėjusios jungtys kėlimo operacijų metu kelia didelę grėsmę ne tik krovinio būklei, bet ir darbuotojų sveikatai. Todėl tiek kėlimo įrangos, tiek smulkesnių kėlimo jungčių būklę reikia tikrinti itin atsakingai ir, žinoma, reguliariai. Šiame straipsnyje išsiaiškinsime, kaip dažnai reikia atlikti kėlimo jungčių, įrangos bei kitų, kėlimo operacijose naudojamų komponentų patikrą.
Kėlimo įrangos ir jos priedų patikros taisyklės
Keltuvai, traversos bei kitų rūšių kėlimo technika turėtų būti tikrinama reguliariai, bent kartą per metus. Įrangos patikrą privalo atlikti kompetentingas asmuo, turintis reikiamus įgaliojimus ir įgūdžius. Smulkesnių kėlimo įrenginių, sakykim, gervių ar kritimo stabdymo blokų gamintojai, įprastai pateikia ir papildomos priežiūros rekomendacijas arba tikslų apžiūros planą. Jie rekomenduoja ne tik reguliariai įgyvendinti vizualinę įrangos patikrą, bet ir periodiškai atlikti jos garantinį aptarnavimą. Tokiu atveju, gervės ar kiti kėlimo įrenginiai yra siunčiami į gamintojo remontinę bazę, kurioje atliekama išsami įrangos ir jos sudėtį sudarančių komponentų patikra. Garantinio aptarnavimo metu, kėlimo įranga yra ardoma ir nuodugniai tikrinama. Esant poreikiui, atliekami ir tam tikri remonto darbai. Tokio pobūdžio patikrą rekomenduojama atlikti kas 1 – 5 metus. Tokios patikros dažnumas priklauso nuo kėlimo įrangos tipo bei jos eksploatavimo sąlygų.
Kaip dažnai turi būti tikrinami skirtingo tipo kėlimo įrenginiai?
Kėlimo operacijų metu gali būti naudojama kardinaliai skirtinga kėlimo įranga bei jungtys. Joms gali būti skiriamos ir skirtingo sudėtingumo užduotys. Todėl patikros periodiškumo laikotarpis taip pat gali būti itin kotrastingas. Kad būtų aiškiau, pateiksime keletą pavyzdžių, kaip dažnai reikėtų tikrinti vieno ar kito tipo kėlimo elementus.
- Kėlimo stropai. Kėlimo stropai gali būti gaminami iš skirtingų medžiagų. Stropo sudėtis daro didelę įtaką jų patikros dažnumui. Sakykim, tekstilinių stropų patikra turėtų būti atliekama žymiai dažniau nei grandininio tipo stropų, nes jų patvarumo ir atsparumo rodikliai yra ženkliai prastesni. Iš esmės, vizualinę stropų patikrą reikia atlikti prieš kiekvieną kėlimo operaciją. Bet kurios rūšies stropus, kompetentingas specialistas turėtų apžiūrėti ir įvertinti kartą į metu. Jeigu stropai yra naudojami labai dažnai arba, jeigu jie yra eksploatuojami labai sudėtingomis sąlygomis, apžiūrą reikėtų atlikti dažniau.
- Keltuvai. Keltuvo patikros laikotarpiui didžiausią įtaką daro jo naudojimo dažnumas bei jam tenkančios apkrovos. Bet kuriuo atveju, keltuvo patikra, turėtų būti atliekama bent kartą per metus.
- Kiti kėlimo reikmenys. Jeigu kėlimo reikmenų gamintojas nepateikia tiksios apžiūros schemos, įprastai vadovaujamasi taisykle, jog visi kėlimo reikmenys turi būti tikrinami kartą į metus.
- Kėlimo įranga. Kėlimo įrangos patikros intervalas priklauso nuo to, ar įranga yra naudojama krovinių, ar žmonių kėlimo tikslams. Jeigu kėlimo įranga ir su ja susiję priedai yra naudojami darbuotojų kėlimo užduotims, tuomet kompetentingo asmens patikra turi būti atliekama kartą per metus. Jei kėlimo įranga yra naudojama krovinių kėlimo tikslams, jos patikrą reikia atlikti kartą per metus.
Kada įrangą reikia tikrinti trumpesniais laiko intervalais?
Jeigu kėlimo įranga ir jos priedai yra naudojami labai dažnai, tuomet patikros laiko intervalus reikėtų sumažinti. Be to, net ir periodiški kompetentingo specialisto patikrinimai, tikrai neapsaugo nuo galimų gedimų ar pažeidimų. Todėl tiek įrangos, tiek kėlimo jungčių būklę vizualiai visada reikia patikrinti prieš kiekvieną naudojimą. Surūdijusios, purvinos, įtrūkusios detalės ar, sakykim, blogai užsifiksuojantys ar neužsidarantys įrangos mechanizmai yra labai pavojingi veiksniai, kurie gali sudaryti nesaugias ir net gyvybei pavojingas darbo sąlygas. Todėl visada reikėtų laikytis gamintojo pateiktų priežiūros rekomendacijų ir imtis visų įmanomų prevencinių saugos priemonių.
Siųsti užklausą
Reikia papildomos informacijos apie produktą ar paslaugas? Norite gauti komercinį pasiūlymą? Užpildykite užklausos formą ir mūsų specialistai atsakys į visus Jūsų klausimus.